İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO)

Deniz taşımacılığı sektöründe dünya lideri olan İDO kurumsal gelişimini sürdürmektedir.

İDO İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş., İstanbul’un deniz ulaşımına ve trafik sorununun çözümüne katkıda bulunmak amacıyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 1987 yılında kurulmuştur. Bu tarihe kadar büyük ölçüde Türkiye Deniz İşletmeleri Şehir Hatları İşletmesi tarafından sağlanan İstanbul’un deniz ulaşımı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından İstanbul Ulaşım ve Ticaret A.Ş.’nin kurulmasıyla daha yüksek bir kaliteye ulaşmıştır. 1987 yılında kurulan İstanbul Ulaşım ve Ticaret A.Ş.’nin unvanı, 1988 yılında değiştirilerek İDO - İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. olmuştur.

Faaliyetlerini 16 Haziran 2011 tarihine kadar İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraki olarak sürdüren İDO, bu tarihte Tepe İnşaat’ın Akfen Holding, Souter Investments ve Sera Gayrimenkul ile birlikte iştirak sahibi olduğu TASS Denizcilik ve Ulaştırma Hizmetleri A.Ş. (TASS) tarafından devralınmıştır. İDO devir işlemleri, 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun çerçevesinde blok satış yöntemiyle yapılan ihalede 861 milyon ABD doları bedel ödenerek gerçekleşmiştir.

1987 yılında, iki deniz otobüsü ile hizmete başlayan İDO, TASS Denizcilik ve Ulaştırma Hizmetleri A.Ş. bünyesinde, toplam 19 hatta 25 deniz otobüsü, 10 hızlı feribot ve 18 arabalı vapurdan oluşan filosu ve 35 iskelesiyle sadece Türkiye’de değil, dünya çapında en önemli deniz taşımacılığı kuruluşlarından biri haline gelmiştir. İDO, teknik altyapısı yenilenen iskeleleri ve güçlü filosu sayesinde 19 hatta günde ortalama 520 sefer gerçekleştirmektedir. Halen dört adet dış hızlı feribot hattı ve biri iç, biri dış hat olmak üzere toplam iki arabalı vapur hattı işletmekte olan Şirket, yakın gelecekte hız ve kalite bakımından Marmara Bölgesi’nde karayolu taşımacılığının yükünü hafifletecek alternatif çözümlere imza atmayı ve Türk ekonomisine yüksek oranda katma değer yaratmayı hedeflemektedir.

Sahip olduğu teknolojiyle son gelişmeleri yakından takip eden ve uygulayan İDO, çağdaş, hızlı, güvenli ve sektöre yön veren bir konuma sahiptir. Yılda 139 milyonu aşan yolcu ve 12 milyonu aşan araç taşıma kapasitesiyle dünya liderliğini koruyarak sektöre öncülük etmeye devam etmektedir.

Başarılı Atılımlar

İDO, son yıllarda girdiği dinamik ve yenilikçi gelişim süreciyle deniz ulaşımında hızlı, konforlu, güvenli, müşteri ihtiyaçlarına uygun ve ekonomik hizmet verme hedeflerini yükselterek atılımlarına devam edecektir.

İDO Bilet Rezervasyon ve Satış Sistemini 2012 yılında değiştirdi. İDO artık HİTİT Crane PAX sistemini kullanıyor. HİTİT’in Temel Havayolu İşletim çözümleri Türkiye de Türk Hava Yolları, Pegasus, Sun Express, Borajet gibi havayollarının yanı sıra dünya çapında Malaysia Airways Iceland Air Virgin Australia, Middleeast Airways, Qatar Airways, Royal Brunei, Royal Jordanian, Gulf Air, Transasia Airways, Golden Myanmar gibi birçok havayolu şirketi tarafından da kullanılmaktadır. İDO HİTİT’in havayolu sektörü dışındaki en büyük kullanıcılarından bir tanesidir. HİTİT çözümleri 2012 yılında ‘İhracatın Yıldızları’ ve ‘Hizmet İhracatı Ödülleri’ ile teknoloji dalında ‘ATW World Airline Awards’ ödülüne layık görülmüştür.

2006 yılında, İDO ve DenizBank ortaklığında geliştirilerek kullanıma sunulan Sea&Miles kredi kartı ile dünyada temassız kredi kartı “paywave” hizmetini sunan ilk denizcilik firması olmuştur. Sık seyahat eden müşteriler için sadakat programı özelliği taşıyan Sea&Miles, temassız kart teknolojisi sayesinde sahiplerine jeton sırası beklemeden turnikelerden hızla geçme imkânı sağlamıştır. Aynı zamanda kart sahiplerinin feribot ve şehirlerarası deniz otobüsü seferlerinden de mil kazanmasına imkân tanıyan sistem, bir senede 60.000’i aşkın kullanıcı edinmiştir ve sağladığı ayrıcalıklar gün geçtikçe artmaktadır.

Ödül ve Sertifikalar

  • 2010 Kalder Ulusal Kalite Büyük Ödülü
  • 2008 ve 2009 Kalder Ulusal Kalite Başarı Ödülü
  • Visa Europe – Ulaşımda Temassız Ödeme Kabulü Projesiyle Teknoloji Ödülü
  • International Design Award- 2008 Başarı Ödülü
  • 2008 Referans Gazetesi- Hızlı Balık Ödülü
  • Interferry – Dünya Lideri Belgesi
  • ISO 9001:1994 Kalite Belgesi
  • ISO 9002 Kalite Yönetim Belgesi
  • Uygunluk Belgesi (DOC)
  • Kalder- Mükemmellikte Yetkinlik Belgesi
  • ISM Uluslararası Emniyetli Yönetim Sistemi Belgesi
  • Euromoney Avrupa'da 2011'in En İyi Özelleştirmesi



Web sitesini ziyaret etmek için tıklayın.